torsdag, maj 07, 2009

Gothlands Får

Ett av de bästa svenska bandnamnet genom tiderna.

18 kommentarer:

clas sa...

Staffan Schmidt längst ner till vänster

Mats B sa...

Jag hade gärna varit med när bandnamnet spånades fram. "Vad säger ni, är vi alla överens om att Gothlands får är det absolut bästa gruppnamnet!"

"Människors glädje" är en bra låttitel också. Jag blir nyfiken på att se texten, ska försöka googla den.

Rick sa...

Är det Staffan? Det var då väldigt likt honom i alla fall.

clas sa...

det ÄR staffan! varför skulle jag ljuga om det? trodde alla popälskare visste att han var med i gothlands får...

Rick sa...

Ja varför skulle du ljuga om en sån sak Clas? Varför skulle du fara med osanning överhuvudtaget?

clas sa...

http://www.youtube.com/watch?v=1n03a7cLf0M

på tal om lögner

Rogga S sa...

...och varför Gothland med h.
Är det en tidig form av svensk gothrock i bockskägg månne?

Rick sa...

Ja, eller en tidig form av gutrock.

Rogga S sa...

...eller Rauk´n Roll.

Clas sa...

http://www.youtube.com/watch?v=rArvmfVOmkM&feature=related

1:16 in i videon...va fan gör han där??!!

Rick sa...

Olle L! ja, det kan man ju undra. Det jag undrar mer över är hur du kom in på en Carola video?

clas sa...

det var bara att leta upp den på youtube. inte svårt alls.

Näsan sa...

Clas och Carola, lite som Björn och Benny, Joe and Mick, Bruno och Borat. Dvs dom passar som hand i handske... Gothlands Får, Murena, Jörgen har dålig andedräkt. Världen är full av konstiga band/lagnamn...

Clas sa...

Eftersom jag tycker att Carola är en fantastisk artist och en underbar människa så tar jag det som en komplimang. Tack!

Näsan sa...

Det var en komplimang. Du har alltid bra musiksmak Clas!(Malla undantagen).

Clas sa...

Jaha du.

Rogga S sa...

På tal om Carola så mötte jag Lassie på lunchen på Max.
Hennes ex Runar köpte rejält med burgare, pommes och glass och betalade med en skrynklig 1000-lapp ur fickan. Han såg välmående ut.

Mats B sa...

Runar är en fantastisk ledarskapskonsult och en underbar människa!
http://www.runar.org/